Dersin Adı | Dijital Yapım Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 301 | Güz | 2 | 4 | 4 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dijital Yapım Stüdyosu öğrencilerin içerik yaratma beceri ve bilgilerini kullanarak gerçek bir multi-medya yapım ve yayın ortamını deneyimlemelerini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler bireysel ve takım halinde çalışarak yazı, fotoğraf, grafik, interaktif medya, video, podcast ve canlı yapımları içeren multi-medya bir yayın üretecektir. Ders öğrencilerin dönem boyunca haftalık periyotta içerik üretip yayınlamasını gerektirmektedir. Bu kapsamda ders dışı çalışma saatleri ve saha çalışmaları bulunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve gereklilikleri Dönem başı mülakatları | |
2 | Yapım iş akışlarının tasarlanması Rol ve görevlerin belirlenmesi | |
3 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
4 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
5 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
6 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
7 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
8 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
9 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
10 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
11 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
12 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
13 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
14 | Haftalık editoryal toplantı Yapım toplantısı Yayın editörleri toplantısı Yayın kanallarının yönetimi Yayınların pazarlanması Grup geribildirimleri Stüdyoda yapım çalışması | |
15 | Dönem sonu mülakatları | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 262 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest